Te koop - Auto's

Maserati

Gepost op:
06-10-2022
Merk:
Bouwjaar:
1977
Prijs:
€ 76.500
Details:
English/German below

Ja je ziet het goed. Dit is er echt een. Een hele ondergewaardeerde, waar er maar heel weinig van gebouwd zijn. Daar houden we van!

De Maserati Kyalami. Gebouwd tussen 1976 en 1983 maar voor de oorsprong van deze italiaanse V8 moeten we terug naar 1972. Maserati was in het bezit van Citroen maar de Fransen verkeerde in zwaar financieel weer en zetten daarom het merk te koop. En daar was een roemrucht iemand wel geïnteresseerd in. Namelijk, Alejandro De Tomaso. De man die in de jaren 30 zijn geld heeft vergaard door het zijn van de zoon van de Argentijnse minister van landbouw.

De DeTomaso Longchamp, die zij net op de markt hadden gebracht, verkocht niet erg goed en het merk was wanhopig op zoek naar een nieuw vlaggenschip om snel op de markt te brengen. Maserati zelf had hier geen geld voor en dus week DeTomaso uit naar een design studio in Turijn waar hij een nieuwe versie van de Longchamp liet ontwerpen: de Kyalami.

En dat hebben ze goed gedaan want vandaag de dag, en destijds door het clubje mensen die wel smaak hadden, is het een van de gaafste auto's die je als petrolhead kan bezitten. De auto was een prachtig begin van een nieuw tijdperk maar ook meteen het einde van een ander tijdperk. Het is namelijk Maserati's laatste coupé met die roemruchte V8 waar Maserati menig overwinning mee heeft geboekt op circuit Kyalami. Uiteindelijk zijn er maar 200 gebouwd en wij hebben er 1 van. Niet zomaar een, maar een origineel Nederlands geleverde 4.2 in een prachtige staat.

Ci vedremo presto?

--

Yes, you see. This is really one. A very unappreciated one, of which very few were built. We love it!

The Maserati Kyalami. Built between 1976 and 1983 but for the origin of this Italian V8 we have to go back to 1972. Maserati was owned by Citroen but the French were in dire financial straits and put the marque up for sale. And someone famous was interested in it. Namely, Alejandro De Tomaso. The man who made his money in the 1930s by being the son of the Argentine Minister of Agriculture.

The DeTomaso Longchamp, which they had just brought onto the market, was not selling very well and the marque was desperate for a new flagship to bring to market quickly. Maserati itself had no money for this, so DeTomaso turned to a design studio in Turin where he commissioned a new version of the Longchamp: the Kyalami.

And they did well, because nowadays, and in those days by the club of people who did have taste, it is one of the coolest cars you can own as a petrolhead. The car was a wonderful beginning of a new era but also the end of another era. It is in fact Maserati's last coupé with the famous V8 with which Maserati won many a race on the Kyalami circuit. In the end, only 200 were built and we have one of them. Not just any old one, but an original Dutch delivered 4.2 in a beautiful condition.

Ci vedremo presto?

--

Ja, Sie sehen. Dies ist wirklich eine. Ein sehr unbeachtetes Modell, von dem nur wenige gebaut wurden. Wir lieben es!

Der Maserati Kyalami. Gebaut zwischen 1976 und 1983, aber für den Ursprung dieses italienischen V8 müssen wir bis 1972 zurückgehen. Maserati war im Besitz von Citroen, doch die Franzosen befanden sich in einer finanziellen Notlage und boten die Marke zum Verkauf an. Und jemand Berühmtes war daran interessiert. Nämlich Alejandro De Tomaso. Der Mann, der in den 1930er Jahren als Sohn des argentinischen Landwirtschaftsministers sein Geld verdiente.

Der DeTomaso Longchamp, den sie gerade auf den Markt gebracht hatten, verkaufte sich nicht besonders gut, und die Marke suchte verzweifelt nach einem neuen Flaggschiff, das sie schnell auf den Markt bringen konnte. Da Maserati selbst kein Geld dafür hatte, wandte sich DeTomaso an ein Designstudio in Turin, wo er eine neue Version des Longchamp in Auftrag gab: den Kyalami.

Und das war auch gut so, denn heutzutage und damals bei den Leuten, die Geschmack hatten, ist es eines der coolsten Autos, die
Foto's:
1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop 1977 Maserati te koop
Contact:
Cool Classic Club
Energiestraat 3
1411 AN Naarden
Nederland
Tel. 0031 352031753