1982 Ferrari 400 GT - 23.900 Km
Beschrijving
Ferrari 400i – 1982 – Originele staat – Slechts 23.900 km – Nederlands kenteken CARROSSERIE & LAKWERK De carrosserie van deze Ferrari 400i verkeert in goede en originele staat dit is aan de lak goed te zien met hier en daar patina zichtbaar. De auto is afkomstig uit Japan en heeft daardoor geen roestproblemen; het onderstel, dorpels en wielranden zijn volledig hard en roestvrij. Het lakwerk in Rosso Corsa is grotendeels origineel en vertoont een diepe glans met slechts enkele lichte steenslagpuntjes die passen bij de leeftijd. Er zijn geen zichtbare deuken of grote krassen, en de panelen sluiten overal mooi aan — iets wat bij deze Pininfarina-carrosserie essentieel is. De rubbers rond ramen en deuren zijn soepel en niet uitgedroogd. De ramen zijn onbeschadigd, en het chroomwerk rond bumpers, spiegels en raamlijsten is netjes, zonder oxidatie of verkleuring. De auto heeft geen sporen van laswerk of eerdere schadeherstel, wat duidt op een goed bewaard origineel exemplaar. TECHNISCH: Technisch is deze Ferrari in goede, rijdbare staat. De 4.8-liter V12-motor (F101CL) met Bosch K-Jetronic injectie loopt mooi rustig stationair, start vlot, zowel koud als warm. De automatische GM THM400-versnellingsbak schakelt soepel in alle standen. Remmen, ophanging en stuurinrichting zijn gecontroleerd en functioneren correct; de auto remt recht en voorspelbaar. De uitlaat is in goede staat, zonder lekkages, en de banden hebben ruim profiel. Er is geen olielekkage onder de motor of transmissie waargenomen. De auto rijdt prettig, met stabiele temperatuur en oliedruk, kenmerkend voor een goed onderhouden V12. Recent zijn vloeistoffen en filters vernieuwd na import, en de auto heeft sindsdien slechts testkilometers gereden. Ook is de wagen APK technisch gekeurd bij de RDW te Nederland. INTERIEUR: Het interieur is volledig origineel Connolly-leer in kleur “Crema”, met prachtig patina. De stoelen tonen lichte veroudering en kleine kleurverschillen, maar geen scheuren of schade. Het leer is recent professioneel gereinigd en gevoed, waardoor het weer soepel aanvoelt. De hemelbekleding is origineel en strak, zonder doorhangen. Dashboard, tapijten en deurpanelen zijn netjes en vrij van verkleuring. Alle meters, verlichting, ventilator, elektrische ramen en schakelaars functioneren correct. Het originele Momo-stuur en de Becker-radio zijn nog aanwezig. Het geheel ademt authenticiteit en past bij de lage kilometerstand van slechts 23.900 km. DOCUMENTEN: Bij de auto zijn de volgende documenten aanwezig: - Nederlandse registratie (kentekenbewijs) - Aantoonbare kilometerstand via originele Japanse exportpapieren - Originele typeplaatjes met chassisnummer *ZFFEB06B000042521* en motortype *F101CL. Er zijn geen onderhoudsboekjes uit de Japanse periode, maar de algehele staat bevestigt de lage en zorgvuldige kilometerstand. AFHALING: De auto bevindt zich in Nederland en is voorzien van een geldig Nederlands kenteken. De Ferrari is rijdend, en kan op eigen kracht worden geladen of overgedragen. Exportkenteken en transport kunnen op verzoek worden verzorgd tegen meerprijs. Bezichtigen is mogelijk op afspraak voor serieuze bieders. OVERIGE INFORMATIE: De Ferrari 400i is een van de laatste klassieke Pininfarina-ontwerpen met V12-voorin, en combineert tijdloze elegantie met soepele kracht. Dankzij zijn lage kilometerstand, roestvrije carrosserie en originele interieur is dit een zeldzaam goed bewaard exemplaar. De auto rijdt goed, is technisch gezond en cosmetisch aantrekkelijk zonder overrestauratie – ideaal voor de liefhebber die authenticiteit waardeert. Nederlands kenteken aanwezig – export, transport mogelijk.


















