1954 Alfa Romeo 1900 Super
Beschrijving
OVERZICHT/VOORWAARDEN
Alfa Romeo - 1900 Super uit 1954 in aanmerking voor Mille Miglia
Motor volledig herzien en gerestaureerd, perfect werkend in al zijn onderdelen.
Herzien Solex 40 PAI-carburateur
Versnelling, koppelings, transmissie, remmen enzovoort in perfectie staat.
Gespoten carrosserie volledig opnieuw geschilderd. Glanzend, strak, geen roest.
Perfecte interieurs, bekleding in stof zoals oorspronkelijk.
Werkende instrumentatie
ASI Certificaat van Historische Relevantie
ASI-goedkeuring op het hoogste niveau.
De gezinsauto die wint in competities
Met een 1975cc en 90pk werd het de snelste sedan van zijn tijd, en dit exemplaar, bijna nieuw en in overeenstemming met de originele staat, kan nog steeds grote rijplezier bieden, dankzij het comfort van zijn stoffen stoelen die plaats bieden aan zes passagiers.
Aangekocht in 1954 door een familie van landeigenaren die zeer bekend waren in hun regio, heeft het jarenlang geëervolged dienst gedaan en bleef het altijd in handen van dezelfde eigenaars.
De laatste hiervan, omdat hij geen mannelijke erfgenamen had, besloot op late leeftijd haar tegen te houden en bleef ze bewaard in de garage van het huis, totdat ze werd overgedragen aan een gepassioneerde verzamelaar die de restauratie verzorgde.
In 1998 kwam hij in handen van de huidige eigenaar, een gepassioneerde Alfist, die hem met groot respect verzorgde tot in de kleinste details en hem nog steeds als nieuw bewaart.
Met de 'Millenove' introduceert Alfa Romeo voor het eerst de productielijn in Portello, bouwt haar eerste koetswerkdragende auto en lanceert die dubbele viercilinder motor die de gelukkige jaren daarna zal kenmerken.
Het meesterwerk, het resultaat van het genie van ingenieur Satta Puliga en de mechanische verbeeldingskracht van de legendarische ingenieur Busso, was een icoon uit de jaren '50.
Fausto Coppi had één om zijn Bianca Dame mee rond te rijden, sommigen deden mee aan de langste en meest veeleisende wegwedstrijden, waaronder Mille Miglia en Panamericana.
Protagonist in de huidige reconstructies van die races, is de Alfa Romeo 1900 TI ook ingezet door de Scuderia del Portello om de voormalig Formule 1-coureur Clay Regazzoni te eren. Na zijn ongeluk op het Circuit van Long Beach in 1980, besloot Regazzoni toch door te racen. Hij verzocht in het stuur te mogen stappen van de 1900 Ti van de equipe die speciaal voor hem was ingericht, om deel te nemen aan de Carrera Panamericana in 2002 in Mexico.
DOCUMENTAIZONE
Italiaanse documenten inbegrepen
Targa Oro ASI
ASI Certificaat voor Historische Relevantie
Transportkosten, levering, radiatie voor export voor rekening van de koper.