1970 Mini Marcos Midas glasvezel
€ 7.500
Kenmerken
Beschrijving
Mooie mini Midas van 1970 te koop
Het is een 1300cc en heeft 147.000km
Bestaan slechts enkele aantallen van.
Het is een zeldzame wagen en denk dat er maar 1ne zoals deze uitziet dus zeer uniek
De wagen ziet er heel mooi uit aan de buitenkant. Het interieur is wel aan
Vervanging toe.
Belgisch ingeschreven rechtgestuurd
Als je zoekt naar andere Mini Marcos.. dan zie je zo dat de prijzen veel hoger zijn- dit is een spotprijsje..
Staat op stal rijdend weg gezet.
Voorganger
Mini-Marco's
Harold Dermott en zijn bedrijf, D&H Fiberglass Techniques, uit Greenfield , Oldham , Greater Manchester , Engeland kwamen in 1975 tot een overeenkomst met Marcos- auto's om de productie van hun Mini Marcos- model over te nemen. De auto, met zijn vreemde uiterlijk, zag er verouderd uit, dus vroeg Dermott de ontwerper Richard Oakes om met een nieuw model te komen. De nieuwe auto, die de Midas heette , werd gelanceerd op de Performance Car Show van 1978 in Londen. De auto had een composiet carrosserie zonder chassis, waarbij gebruik werd gemaakt van de minimotor / versnellingsbak en het voorste subframe, maar het achterste subframe werd vervangen door een balk waaraan de draagarmen scharnierend waren.
In 1981 werd een bijgewerkt model geïntroduceerd met verbeteringen die destijds werden voorgesteld door Gordon Murray van het Brabham Formule 1-team. De auto was verkrijgbaar in drie versies, genaamd Gold en Bronze, afhankelijk van de volledigheid. De vraag naar auto's overtrof nu de kleine werkplaats in Oldham , dus werd er verhuisd naar een fabriek in Corby , Northamptonshire en werd de bedrijfsnaam gewijzigd in Midas Cars Ltd.
In het septembernummer van Motor Magazine uit 1981 stond een recensie van de nieuwe auto die vervolgens voor reclamedoeleinden werd gebruikt: "160 km/uur, 41,2 mpg, 0-60 in 9,9 seconden, en hij zal nooit roesten." In advertenties beweerde het bedrijf dat de Midas Gold "de superster van de Britse economie" was met een levenslange garantie tegen roest, en de lezers werden aangespoord om met vragen contact op te nemen met Harold Dermott zelf in de Corby-fabriek. [1]
Verdere verbeteringen werden aangebracht in 1985 toen de Midas Gold werd aangepast voor Austin- of MG Metro- onderdelen. Tegelijkertijd werd er ook een restyling doorgevoerd, wederom door Richard Oakes, met bredere vleugels, een "frogeye" voorkant en grotere ramen. Gordon Murray leverde input om de aerodynamica te verbeteren. Om zowel complete auto's als bouwpakketten te kunnen verkopen, onderging een Midas met succes een volledige ECE12 crashtest. Een cabrioletversie verscheen in 1989 en stond op de voorkant van het tijdschrift Car , [2] , maar de hele productie stopte in maart 1989 toen het pand door brand werd verwoest.
Kenmerken
Verkoper
Dennenstraat 25
3740 Bilzen
België