Te koop - Auto's

Ferrari Dino GT4

Gepost op:
22-06-2019
Merk:
Type:
Dino GT4
Bouwjaar:
1978
Prijs:
€ 54.950
Details:
*** Pré-Auction sale ***

GT Classic Center biedt deze Classic Car exclusief aan uit eerste hand, "as is" alvorens geveild te worden op onze volgende GT HammerTime! Zo heb je de kans deze Wagen nu te kopen zonder de 17% extra veilingkosten én tevens extra scherp geprijsd aan de aageboden minimumprijs. Check www.GTCC.be voor alle info!

De GT4 was op meerdere manieren een baanbrekend model voor Ferrari: het was de eerste Ferrari-serie met de mid-motorige V8-lay-out die in de volgende decennia het grootste deel van de bedrijfsactiviteiten zou worden en de eerste Ferrari-productie met Bertone was (eerder dan Pininfarina) ontworpen carrosserie. Pininfarina was boos door de beslissing om cross-town rivaal Bertone het ontwerp te geven, gezien alles wat ze hadden gedaan voor Ferrari. De styling bestond uit hoekige lijnen die volledig verschilden van de gewelfde 2-zitsbroeder, de Dino 246, en was toen controversieel. Sommige journalisten vergeleken het met de door Bertone ontworpen Lancia Stratos en Lamborghini Urraco, ook geschreven door Marcello Gandini. Vanuit de cockpit ziet de bestuurder alleen de weg. Enzo Ferrari nam zelf een belangrijke rol in het ontwerp, zelfs met een mock-up waarbij hij in de auto kon zitten om verschillende stuur-, pedalen- en cockpitzitplaatspositionering te testen. Het chassis was een buisvormig ruimtevak gebaseerd op de Dino 246, maar werd uitgerekt voor een 2.550.20 mm (100.4 in) wielbasis om plaats te maken voor de tweede rij zitplaatsen. De vering was volledig onafhankelijk, met dubbele wishbones, stabilisatorstangen, coaxiale telescopische schokdempers en schroefveren op beide assen. Niki Lauda hielp met het opzetten van het chassis. De 3,0 L (2927 cc) V8 werd transversaal gemonteerd, integraal verbonden met de 5-traps transaxle-versnellingsbak. Het paste 205 / 70VR14 Michelin XWX toe. De motor had een blok van aluminiumlegering en koppen, 16 kleppen en dubbele bovenliggende nokkenassen aangedreven door getande riemen het produceerde 255 pk (190 kW) in de Europese versie en 240 pk (179 kW) in de Amerikaan. Het inductiesysteem heeft vier Weber 40 DCNF carburateurs gebruikt. Geïntroduceerd op de autosalon van Genève in 1975, was de 208 GT4 een versie met lage cilinderinhoud van de V8 geproduceerd voor de Italiaanse markt, waar auto's met motoren groter dan twee liter werden onderworpen aan een verdubbelde BTW (38%). De motor was ontlucht tot (66,8x71 mm) 2,0 L (1991 cc) V8, wat resulteerde in de kleinste productie V8 in de geschiedenis voor een wegauto. De 208 GTB verving de 208 GT4 in 1980, nadat er slechts 840 auto's waren gebouwd. Het uitgangsvermogen is 170 pk (125 kW) bij 7700 tpm voor een topsnelheid van 137 mph (220 km / h). Kleinere Weber 34 DCNF carburateurs, een lagere eindaandrijvingsverhouding en skinnier-banden voltooiden de technische veranderingen voor de 208. Chrome (in plaats van zwarte) accenten buiten en het ontbreken van mistlichten waren externe visuele indicatoren van de GT4 met kleinere motor. In de 208 GT4 was een zwarte in plaats van een zilveren dashboard te zien.

Deze 208 bevindt zich in fantastische staat, zowel het lakwerk als het interieur is een streling voor het oog. Technisch staat de wagen op punt. Zo werd deze recent voorzien van een groot onderhoud inclusief distributieriem.

Trefwoorden: oldtimer oldtimers classic car oldie klassieker 4x4 offroad reiswagen travel defender land rover
Foto's:
1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop 1978 Ferrari Dino GT4 te koop
Contact:
GT Classic Center
Herbroekstraat 34
3720 Kortessem
België
Gsm +32 473 389 777