Te koop - Auto's

Volkswagen COMBI

Gepost op:
27-04-2022
Merk:
Type:
COMBI
Bouwjaar:
1966
Prijs:
€ 110.000
Details:
English/German below

It belonged to a Trotskyist, a Maoist, a Democrat and a Republican without ever changing owners.

De jaren 50; Een tijd van een florerende economie, de tijd van wederopbouw en de eerste hasj-rokende hippies. Maar ook een stukje Duits-Nederlandse historie; De Volkswagen T1. Na de tweede wereldoorlog wilde weinig landen iets te maken hebben met Duitsland. Ben Pon zag dit gelukkig anders en onderhield goede banden met het Volkswagen concern. Toen hij op een dag naar Wolfsburg reed om de nieuwe inkoop aantallen en cijfers te bespreken van de Kever, pakte hij een kladblaadje. Dat kladblaadje werd later minstens zo iconisch als de Kever. Waarom? Simpel volgens ome Ben!

De automarkt had behoefte aan veel praktische ruimte, wilde graag dingen vervoeren en het moest vooral, minstens technisch zo simpel zijn als de Kever. Dus schetste meneer Pon op basis van een Kever chassis, een grote, liefelijke bus. Little did he know…

De meeste T1's deden trouw dienst voor de loodgieter, bakker of de melkboer en waren dus vooral sober. Die van ons was de meest luxe uitvoering, geadverteerd en bedacht voor de ontdekkingsreiziger. De Samba. De Samba rijder is te onderscheiden aan de raampjes boven de zij-ramen en het grote schuifdak. Naast de bekende trucker-arm in de zomer, kan je de Samba rijder dus herkennen aan een permanent verbrandde kruin!

Die van ons? Zoals je bent gewend. He-le-maal af! Baby blauw met witte accenten, volledig gerestaureerd en klaar voor weer veel kilometers. Met aanloop wel te verstaan, want haast moet je niet hebben. De 42 paarden brengen je altijd waar je moet zijn, maar we snappen wel dat het de meest populaire hippy auto is.. “Turn on, tune in, and drop out!'

---

English

It belonged to a Trotskyist, a Maoist, a Democrat and a Republican without ever changing owners.

The fifties; A time of a booming economy, the time of reconstruction and the first hash-smoking hippies. But also a piece of German-Dutch history: the Volkswagen T1. After the second world war, few countries wanted to have anything to do with Germany. Fortunately Ben Pon saw things differently and maintained good relations with the Volkswagen concern. When he drove to Wolfsburg one day to discuss the new purchase numbers and figures for the Beetle, he took out a scrap of paper. That sheet of paper later became at least as iconic as the Beetle. Why? Simple according to Uncle Ben!

The car market needed a lot of practical space, wanted to transport things and above all, it had to be at least as technically simple as the Beetle. So Mr Pon sketched a large, lovely bus based on a Beetle chassis. Little did he know...

Most T1's were faithfully employed by the plumber, baker or milkman and were therefore mainly sober. Ours was the most luxurious version, advertised and designed for the explorer. The Samba. The Samba driver can be distinguished by the little windows above the side windows and the large sunroof. Apart from the well-known trucker's arm in summer, the Samba driver can also be recognised by a permanently sunburnt crown!

Ours? As you are used to. Completely finished! Baby blue with white accents, fully restored and ready for many kilometres again. With a run, that is, because you don't need to be in a hurry. The 42 horses always bring you where you need to be, but we do understand that it is the most popular hippy car. "Turn on, tune in, and drop out!

---

German

It belonged to a Trotskyist, a Maoist, a Democrat and a Republican without ever changing owners.

Die fünfziger Jahre: eine Zeit des wirtschaftlichen Aufschwungs, des Wiederaufbaus und der ersten Haschisch rauchenden Hippies. Aber auch ein Stück deutsch-niederländische Geschichte: der Volkswagen T1. Nach dem Zweiten Weltkrieg wollten nur wenige Länder etwas mit Deutschland zu tun haben. Zum Glück sah Ben Pon das anders und pflegte gute Beziehungen zum Volkswagen Konzern. Als er eines Tages nach Wolfsburg fuhr, um di
Foto's:
1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop 1966 Volkswagen COMBI te koop
Contact:
Cool Classic Club
Energiestraat 3
1411 AN Naarden
Nederland
Tel. 0031 352031753