Te koop - Auto's

Porsche 911 CLASSIC TARGA

Gepost op:
13-03-2022
Merk:
Type:
911 CLASSIC TARGA
Bouwjaar:
1972
Prijs:
€ 120.000
Details:
German/English below

They've outlasted hippies, disco and yuppies. Is it any wonder they hold their value so well?

De 911T Targa, en dan de laatste van de F-modellen, dus de 2.4. Ik zal jullie nu uitleggen waarom dit en exact deze de Porsche is die je wil. Het F-model heeft wel de look om verliefd op te worden met al het chroom, maar dan met de grootste motor uit die serie.
Voor beginnelingen in de Porsche-scene, de T staat dus niet voor Targa maar voor Touring uitvoering!
Binnen Porsche was dit de minst sportieve 911, maar bij veel liefhebbers juist geliefd omdat de '911-Tourer' wat lager koppel heeft dan de '911-Sport'. Op de quarter mile waren de 911S met 190PK en de 911T met 140PK zelfs even snel. In Nederland is het binnendoor juist wel wenselijk om een 'T' te hebben, die wat meer trekkracht onder in de toeren geeft.

Nu hoor ik je al duizelen, maar waar moet je nu specifiek voor een 2.4 911T Ölklappe in het Metallic Blau 334 gaan? Het antwoord is als volgt. De Ölklappe is eigenlijk een productiefout, omdat men naast een benzineklep ook een olieklep heeft gemaakt bij de Porsche. Toentertijd waren er veel bemande benzinepompen, dus wanneer je geholpen werd, reed je Porsche op mengsmering. Niet echt gebruikersvriendelijk, maar omdat ze zo snel gestopt zijn met deze uitvoering, nu mega gewild als collector's item! Alleen in 1972, het 'Ölklappe-jaar' werd de Porsche Metallic 334 Blau geleverd, welke niet te vergissen is met Gemini of Minerva Blau. Dus ook deze kleur is mega desirable en 'sought-after'. Qua rij-eigenschappen zit je ook op de eerste rij, het cabrio gevoel met de stijfheid van een coupé; dan hebben we het over een targa! Een targa is onverminderd populair door de waanzinnige look van die chromen targa-bar. Al met al een super collector's-item.

Deze US-delivered (daardoor met MFI en 9pk meer) matching numbers en matching colors Porsche in die prachtige rockstar kleur is dan ook weer zoals je hem wilt hebben. Volledig nut&bolt gerestaureerd met delen van het interieur origineel gehouden. De restauratie is volledig gedocumenteerd en overal zijn foto's van. Klaar om gas te geven! Want het mooie bij een luchtgekoelde auto is natuurlijk het idee; hoe harder je rijdt hoe meer hij koelt. Een perfecte Cali-cruiser die op zoek is naar een nieuwe eigenaar.

De lentedagen staan voor de deur. Kom je snel?

Did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan? After all, we know how many decades you've waited. –

---

They've outlasted hippies, disco and yuppies. Is it any wonder they hold their value so well?

The 911T Targa, and also the last of the F models, so the 2.4. I will now explain why this and exactly this one is the Porsche you want. The F model does have the look to fall in love with with all the chrome, but with the biggest engine in that series.
For starters in the Porsche scene, the T does not stand for Targa but for Touring version!
Within Porsche this was the least sporty 911, but loved by many enthusiasts because the '911-Tourer' had a lower torque than the '911-Sport'. On the quarter mile, the 911S with 190PK and the 911T with 140PK were even as fast. In the Netherlands, when driving on country roads, it is desirable to have a 'T', which provides more torque in the lower revs.

Now I can hear you thinking, but where specifically should you go for a 2.4 911T Ölklappe in Metallic Blau 334? The answer is as follows. The Ölklappe is actually a production error, because in addition to a petrol valve, an oil valve was also made on the Porsche. In those days, there were many manned petrol pumps, so when you were helped, your Porsche drove on mixed fuel. Not really user-friendly, but because they stopped this version so quickly, it is now mega sought-after as a collector's item! Only in 1972, the 'Ölklappe-year', the Porsche Metallic 334 Blau was delivered, which cannot be mistaken for Gemini or Minerva Blau. So this colour too is mega
Foto's:
1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop 1972 Porsche 911 CLASSIC TARGA te koop
Contact:
Cool Classic Club
Energiestraat 3
1411 AN Naarden
Nederland
Tel. 0031 352031753