Te koop - Auto's

Ferrari 365 GT 2+2

Gepost op:
31-03-2021
Merk:
Type:
365 GT 2+2
Bouwjaar:
1968
Prijs:
€ 295.000
Details:
- English/German below -

If electricity takes over, the heart and soul will be lost. That is the last day we will produce our cars. - Ferrari 

Ferrari in de jaren 60 en 70. Een periode dat de roadtrips langer werden, wegen de uithoeken voor het eerst verbonden en een periode waarin flitspalen behoorde tot toekomst. De tijd dat benzine goedkoper was dan water, roken cool was en je je V12 kon laten zingen zonder boze blikken van Greta. Wij zijn te laat geboren. Echtwaar.  

Na de 250 GT/E en de 330 GT 2+2 introduceerde Ferrari de 356 GT 2+2. Geheel nieuw ontwerp, in verschillende 'body stijlen' verkrijgbaar. De 2+2 body werd verzorgd door Pininfarina. Gebouwd én ontworpen. Ten tijde van de introductie in Parijs in '67, ook de grootste en luxueuze Ferrari ooit gebouwd. En dat met een relatief hoog toerige, 4.4 liter grote 12 pitter, 320 échte raspaarden die na het accelereren, heerlijk natrappen in de vier-pijpen-tellende Marmitte Ansa's. 

Van de 356-bloedlijn in de Ferrari familie werden er uiteindelijk iets meer dan 800 geboren. Daarvan waren iets meer dan de helft de GT 2+2. Een auto die Ferrari op de kaart zette als niet alleen supercar fabrikant, maar een merk dat bewees dat een combinatie tussen GT en sport DNA wel degelijk mogelijk was. Iets wat ze tot aan de FF, bijna waren vergeten. 

Onze 356 is wellicht zoals je het van ons gewend bent, ancora più speciali. Ze heeft tijdens haar complete nut&bolt restauratie en revisie, even bij Schumacher in de stoel gelegen. Haar onderlip is vervangen door die van een 250 GTO, wat het naast -de verder volledig originele en matching Rari-, een extra aantrekkelijke verschijning maakt. Prachtige koplampen, dame! 

Own a piece of art history, and go get your Sunday morning coffee with it - 

--

If electricity takes over, the heart and soul will be lost. That is the last day we will produce our cars. - Ferrari 

Ferrari in the 60s and 70s. A period when roadtrips became longer, roads connected the far corners for the first time and a period when speed cameras belonged to the future. A time when gasoline was cheaper than water, smoking was cool and you could let your V12 sing without getting angry looks from Greta. We were born too late. Really.  
After the 250 GT/E and the 330 GT 2+2, Ferrari introduced the 365 GT 2+2. Entirely new design, available in different 'body styles'. The 2+2 body was provided by Pininfarina. Built and designed. At the time of its introduction in Paris in '67, also the largest and most luxurious Ferrari ever built. And with a relatively high revving, 4.4 liter, 12-cylinder engine, 320 real thoroughbreds that, after acceleration, kicked up a storm in the four-pipe Marmitte Ansa's. 

Of the 365 bloodline in the Ferrari family, just over 800 were eventually born. Of those, just over half were the GT 2+2. A car that put Ferrari on the map as not just a supercar manufacturer, but a brand that proved that a combination between GT and sport DNA was indeed possible. Something they had almost forgotten until the FF.

Our 365 is perhaps as you have come to expect from us, ancora più speciali. She spent some time in Schumacher's chair during her complete nut&bolt restoration and overhaul. Her lower lip has been replaced with that of a 250 GTO, which makes it, in addition to -the further completely original and matching Rari-, an extra attractive appearance. Beautiful headlights, lady! 

Own a piece of art history, and go get your Sunday morning coffee with it - 

--

Wenn die Elektrizität die Oberhand gewinnt, geht das Herz und die Seele verloren. Das ist der letzte Tag, an dem wir unsere Autos produzieren werden. - Ferrari 

Ferrari in den 60er und 70er Jahren. Eine Zeit, in der Roadtrips länger wurden, Straßen zum ersten Mal die hintersten Winkel verbanden und eine Zeit, in der Blitzer der Zukunft angehörten. Eine Zeit, in der Benzin billiger als Wasser war, Rauchen cool war und man seinen V12 singen lassen
Foto's:
1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop 1968 Ferrari 365 GT 2+2 te koop
Contact:
Cool Classic Club
Energiestraat 3
1411 AN Naarden
Nederland
Tel. 0031 352031753